torsdag 7 juli 2011

W200i + H2O = mindre bra...


Besökte havsbadet i Byske igår med mor och far,
och direkt filten var utlagd skuttade jag ner för att känna på vattnet
Jag är en badkruka så något dopp trodde jag inte alls på,
men man måste ju kolla - för tänk om
Och trot eller ej,
vattnet var fantastiskt härligt och jag började vandra ut!

Långgrunt som det är tar det ju en stund innan vattnet når midjan,
men väl ute doppade jag mig både en och två gånger
Ett par simtag, och sedan kände jag mig nöjd med mitt dagsverke

Vände om upp mot stranden, och började fixa till baddräkten
(allt satt inte där de skulle,
och jag ville inte skrämma slag på barnen...!)

Fixade till högra sidan
(och jo, du förstår precis vad jag menar)
och övergick till den vänstra

Väl där märker jag att jag,
visst haft mobiltelefonen med mig ut i det blå...

Några timmars torkning och den går fortfarande ringa med
Lite svår att låsa upp, och har slagit av sig 5 gånger sedan igårkväll,
men den lever nog iallafall till dess jag bestämmer
vilken mobil jag ska bada med i framtiden
(eller snarare försöka låta bli att doppa...)

1 kommentar:

  1. Så kan det gå! Hoppas du vågar bada fler gånger ändå ;)

    SvaraRadera