tisdag 26 juli 2011

Sko-renovering!


Jag har ofta skrattat åt min syster och alla hennes skor - många, många skor
Både Lillstrumpa och Mor vår delar en brinnande
passion för både skor och väskor,
och i Stinas hall kan man ibland snubbla över
ett tjugotal secondhand-skor,
om man inte ser sig för

Är väl dags att sluta skratta nu då,
för jag kan inte begripa var alla mina skor kommer ifrån!?
Jag avskyr att köpa skor ju!
(mattan i hallen är överfull just nu,
och jag har visst några i garderoben med...)

De flesta har följt med under många år
- för när jag väl hittar ett par som passar så ger jag mig inte förän de faller i bitar
Det är väl helt normalt?
Visst?


Nu på försommaren fick jag fälla en tår över mina favorit-tyg-skor,
vita till färgen -de var åtminstone vita -o6 när de inhandlades...
(perfekta färgen för någon som behåller skor i decennier)

De höll nämligen helt på tappa livsgnistan
Men istället för att förpassas till sko-himlen,
har de nu fått en helt ny färg och ny innersula!
Lite silikon på undersidan bara så det slutar läcka in vatten,
då håller de nog både en och två säsonger till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar