söndag 3 april 2011

Måste man räkna åren?

Fyller 25 om en vecka och märker av ett visst mått av åldersnoja
Funderar sällan på ålder, och glömmer rätt ofta min egen
Har redan hunnit presenterat mig som 25 ett par gånger i år,
och skulle jag glömma din ålder så är det verkligen inte med mening
 
Det där med ålder gör sig särskilt påmint i vissa situationer
En 12-åring gjorde mig nyligen extra medveten om min stigande ålder,
och vad den skulle kunna innebära

Jag fick då frågan om vad min man hette för någonting
Jag förklarar att jag inte har någon man
Hon frågar då hur gammal jag är, varvid jag svarar 24
.
Med undrande och oerhört ärlig blick tittar hon på mig och frågar försiktigt:
"Börjar det inte vara dags då...?"

2 kommentarer:

  1. Hahahahahahahahaha :D:D

    SvaraRadera
  2. GRATTIS SANDRA på din 25-ÅRSDAG!!!!!
    önskar Gunilla o Lasse.
    Kramiz

    SvaraRadera