fredag 24 september 2010

Virka gamla fotografier

. .
På Scrap-mässan träffade vi en kvinna
som använde virkning som ett väldigt handfast element när hon skapade
- istället för att klippa och klistra med spetsband
arbetar hon in spetsen i bilden!
.
Själv skulle jag vilja skapa mer i Vintage-stil,
men hamnar allt som oftast vid raka linjer och stilrent tänk
- trots att jag införskaffat både te-infärgning och "kant-rispare " som skulle passa väl!
.
Hennes idé imponerade verkligen,
så jag har suttit och virkat på gamla fotografier
och så gjort inledningen
till ett gäng förestående pyssel som väntar!
.
(de små bilderna har jag hämtat här)
.
.
.
.
.
.

4 kommentarer:

  1. Wow!! Gud så snyggt, det där vill jag också göra!! :)

    SvaraRadera
  2. Testa vet jag! Det gick mycket bättre än jag vågade hoppas på!!!
    Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Jättefint det blev att virka runt fotona. Man får nog tänka till och använda gamla hederliga handarbeten på nya sätt.

    SvaraRadera
  4. Absolut Marie!
    Och jag har blivit så biten av att se det du virkade till bröllopet att jag håller på pyssla med virkade servettringar för fullt!
    Det är precis som du säger - det är ju så lätt att ta med sig!

    SvaraRadera