måndag 24 maj 2010

Helsingfors

I tisdags styrde vi bussen norrut
och påbörjade färden mot Helsingfors
En klassresa med nästan hela Konstlinjen från Solvik
Vi har besökt Sveaborg, som var otroligt vackert,
och flera museer och utställningar
Gått på saluhall, vandrat på stan och besökt fantastiska kyrkor
.
När Stina berättat om sina svårigheter
att beställa vegetarisk mat under sin
långa långa långa resa :p
speciellt i Thailand, så roade det i mängd,
men förvånade kanske inte i lika stor utsträckning
"No Animal!"
"Chicken?"
.
Chicken har vi skrattat en hel del åt sedan hon kom hem,
och det fortsatte att roa mig även i vårt östra grannland
Där måste jag dock säga att det förvånade mig en aning mer än jag skrattade
.
"What do you have thats Vegetarian?"
(kanske ingen fantastisk formulering, men engelskan var ringrostig,
och jag föreställer mig att budskapet borde ha gått fram...)
"Do you eat Chicken?"
"No"
"Okay... Chickensalad?"
Eh...
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar