torsdag 22 april 2010

.
Som stor kontrast till vad jag egentligen jobbar med i år,
har jag här ett kollage som påbörjades redan förra skolåret,
men slutfördes i höstas
.
Jag köpte gamla fotografier, brev och frimärkenTradera
- breven är korrespondens från Amerikat vid
förra sekelskiftet hem till Sverige
som på min tavla representeras av fotografierna
Jag försökte så långt det gick att hålla ett lokalt tema,
frimärksstämplar från Skellefteå
fotografer från Jörn
bland annat

(Tack Anna-Greta för fotografierna jag fick av dig!)
.
Det var läraren Thomas idé att frimärkena skulle sammankoppla
emigranterna i det nya landet med familjerna här hemma,
en idé jag verkligen gillar, och valde att dessutom lägga en
stämpel i hörnet för att försöka leda tankarna åt det hållet
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar