tisdag 22 februari 2011

I lågornas sken

När jag ser blåljusen som lyser upp hela mitt hyreshus
tänker jag genast på en ambulansutryckning
(jag Ratsitade mina grannar tidigare, och vi är bara en handfull under 70...!)
Fördomsfullt kanske, men en inte helt orimlig tanke tycker jag

Jag hade däremot helt fel,
och röken som bolmade ut vid garaget visade givetvis att det hänt något helt annat
Förvisso har jag hemförsäkring, men herre gud - min kamera då!
(ingen fara Karro - minneskortet låg i säkerhet på Majstigen!)
Det hela visade sig bli väldigt odramatiskt i slutändan,
men det kunde ju vi inte veta när vi kom körandes rakt in i röken

En bil i carporten nedanför husets balkonger hade fattat eld,
och det hela var över rätt snabbt
men jisses vad brinnande plast doftar härligt...

läs mer om branden här


"All bad things come in threes" säger de ju


En gång i veckan får jag umgås med ett gäng hästar
(och människor!)
Stall Brönet väster om stan
Egentligen skulle jag dit idag vid halv ett,
men fick förhinder så jag ringde imorse och anmälde min bortavaro
Vid halv tolv ringde far min och frågade vad stallet jag besöker heter,
han lyssnade på lokalnyheterna och jo, Brönet står nu i ljusan låga

Alla hästar går ute dygnet runt så skadorna är bara materiella,
men inte är det så väldigt "bara" det heller...


läs mer om branden här

Sådärja.
Two down - One to go
 
Jag hoppas uttrycken inte alltid stämmer, två bränder i min närhet på två dagar
det räcker och blir över tycker jag
bara inte den tredje tar min kamera...!

1 kommentar: