tisdag 10 augusti 2010

Planer, planer - men oftast inte mer...

Jag blir så inspirerad av tips man läser om i tidningar och på andra bloggar, och arbetar i huvudet fram idéer som bara väntar på att utföras
Problemet är att de väntar, och väntar, och väntar...
. Jag önskar så att jag hade lite lättare för att faktiskt ta tag i att utföra de projekt jag så längtar efter att arbeta med, men det är tyvärr alltid lite uppförsbacke
. Dessutom så pysslar jag gärna med saker jag själv inte har någon användning för, jag gillar nämligen stilar jag själv valt att inte ha i mitt hem - och vad ska man då göra med allt färdigpysslat?
. Då har min vän Mia goda råd! Hon är så flitig (om än det nu är sommaruppehåll!) på att lägga upp mycket av det pyssel hon gör till försäljningTradera
- Kanonidé tänkte Sandra i vintras!
. Jag kom på vilket pyssel jag ville prova göra till Tradera, ett pyssel jag gett till mor i julklapp tidigare och som jag gillade att göra, men själv inte har någon direkt användning för, och började förbereda mig.
. Men här sitter jag nu... Köpt på mig material i omgångar, pysslat en del, kommit på nya sätt att pyssla fram samma produkt, köpt/fyndat på mig material även till det, och genomfört steg ett, men sedan stannar det upp...
. Trial&Error är väl det bästa sättet att åstadkomma resultat, men jag önskar så att jag slapp så många Error-steg... jag tappar som drivet lite grand när jag väl kommit på det bästa sättet att arbeta...
. Hm... Skulle vilja få ordning på det där jag... Något tips?
. Om "Bara-att-bestämma-sig-och-bita-i-hop"-knepet fungerar för dig, så är det bara att gratulera! - men Bita-i-hop biter tyvärr inte på undertecknad...
.
. För att sparka mig själv lite försiktigt i de nedre regionerna har jag i dagarna anmält mig till det lilla Scrap-Event som hålls på Folkparken i september för alla scrapbooking-sugna i stan, anmäl dig du också vet jag! Så kanske vi ses och får lite nedförsbacke i pysseltorkan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar