onsdag 3 mars 2010

Arbetsplatsolycka

Ovan matbordet i vardagsrummet har vi en taklampa med prismor, och 6 vita lampskärmar, en för var glödlampa
Det vill säga, ända till i eftermiddag var det 6 stycken vita - numera handlar det om 5 vita och en lilarandig...


Efter lektionen på Solvik igår satte jag igång att arbeta om tavlan med cirklarna, första steget är att göra bakgrunden mörkare - efter förslag blandade jag ihop en mörk brun färg med lite lila ton
Där står jag då och kladdar som bäst med färgen, och helt plötsligt ligger en av dessa (föredetta vita) lampskärmarna mitt i tavlan.
Och dessutom rullar den runt ett varv för att liksom befästa det faktum att jag borde ha tänkt på den risken redan. Elakt tycker jag.

2 kommentarer:

  1. Ingen fara gumman, mamma kan köpa en ny lampa..
    ( eller vad tror du pappa säger om det?)/kram

    SvaraRadera
  2. Synd på lampan, men har du tänkt på att du kan måla alla skärmarn

    SvaraRadera