måndag 15 februari 2010

Grön Snor-Lycka

Äntligen har jag tagit mig både tid ork och mod till mig att blanda den gröna nyansen som har hemsökt mig i drömmarna
Jag använde mig av den felblandade burken jag köpte tidigare och jobbade med massa gult och blått färgpulver och vit väggfärg - tro det eller ej, men jag gråter faktiskt inte!
I själva verket skulle man nästan kunna påstå att jag skrattar lite lätt - det visade sig gå långt över förväntan, första försöket blev tillräckligt bra rent av - sedan lyckades jag ju givetvis förstöra den blandningen med "det lilla sista", men då hade jag stort hopp att lyckas - och det gjorde jag!

Andra försöket blev det jag använder!


Så för tillfället sitter jag här och väntar på att tredje varvet ska torka så att jag kan gå in och finputsa där färgen inte täckt, (för ni tror väl inte på allvar att jag skulle ha lyckats planera så bra att färgblandningen skulle räcka till de fyra varv som egentligen kvävs? Nejdu, sådant ser Murphy till att sätta stopp för!)

2 kommentarer:

  1. SÅ fantastiskt ser ut att vara helt rätt nyans fan va bra du är;)
    Är ju skit svårt att få till samma nyans två gånger...Längtar verkligen efter att få se när det är färdigt:D
    kram kram

    SvaraRadera